ارسال


قدرت نمایی با حشد شعبی در مقابل اعتراضات مردم

روز دوشنبه ٢٦ فروردین روزنامه کیهان وابسته به اصولگرایان خبر ورود "مدافعان حرم"از کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق به خوزستان با هدف به اصطلاح یاری رساندن به سیل زدگان را منتشر نمود. کیهان با پروبال دادن به این خبر اضافه نمود که این "مدافعان حرم"از لشکر فاطمیون و زینبیون و طلاب در کنار شبه نظامیان "حشد شعبی"به دعوت سپاه پاسداران وارد ایران شده اند. در ادامه این حرکت تبلیغاتی دیروز روز سه شنبه نماینده حزب اله لبنان در قم نیز اعلام نمود که: "حسن نصراله از جوانان لبنان خواسته برای امداد رسانی در کنار نیروهای جهادی هلال احمر و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باشند و هم‌ اکنون تعداد قابل ملاحظه ای از جوانان لبنانی در مناطق سیل زده حضور دارند."از سوی دیگر روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران اعلام نمود هدف گروه عراقی "جنبش النجبا" که با صد خودرو وارد ایران شده‌اند، هدفشان پشتیبانی از سپاه پاسداران در مقابل آمریکا است.

آوردن این اراذل و اوباشِ مسلح به انواع سلاح و تجهیزات به خوزستان و نمایش مانور و سینه زنی و نوحه خوانی و فیلم‌برداری و پخش آن از تلویزیون توسط رژیم، در این روز ظاهرأ با هدف "قدرت نمایی"در مقابل آمریکا صورت گرفت. زیرا روز دوشنبه مصادف بود با اولین روز به اجرا درآوردن تصمیم آمریکا در رابطه با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست جریانات تروریستی. به راه انداختن این مانور بی شرمانه از سوی جمهوری اسلامی در خوزستان در حالی صورت می‌گیرد که در سه هفته گذشته صدها هزار نفر از مردم ستمدیده استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه و دیگر مناطق بر اثر سیلهای ویرانگر آواره و بی خانمان شده‌اند.

اعتراضات توده های مردم سیل زده در این مناطق نسبت به بی مسئولیتی و بی‌کفایتی و عدم پاسخ‌ گویی جمهوری اسلامی به نیازهای حیاتی آنان روز به روز بیشتر و شدیدتر می شود. مردم بی خانمان و آواره سیاستها و رفتارهای نا مسئولانه دولت و سایر نهادهای رژیم را عامل افزایش تلفات و خسارتهای وارده می‌دانند و خشمگینانه مسئولان را مورد اعتراض قرار می‌دهند. تا جائی که چند روز قبل یکی از فرمانده هان سپاه پاسداران به میزان خشم و نفرت مردم آسیب دیده از سیل اعتراف نمود و گفت مردم آنچنان از دولت عصبانی هستند که هیچ یک از مسئولان رژیم جرأت رفتن به میان مردم را ندارند. در چنین شرایطی آوردن این مزدوران با ساز و برگ و تجهیزات نظامی به مناطق سیل زده نه به منظور کمک به مردم بی خانمان بلکه برای سرکوب اعتراضات آنان است. اما از آنجا که مردم ماهیت ضد انسانی آنان را به خوبی می شناسند، این مانور سخیف رژیم موجب اعتراض و نارضایتی و نفرت بیشتر مردم نسبت به جمهوری اسلامی و حضور حشد شعبی و دیگر نیروهای اجیر درآن مناطق شده است.

در این مدت رژیم اسلامی نه تنها برای مردم مصیبت زده در این فاجعه انسانی کاری نکرده بلکه مانع کمک رسانی مردم سایر نقاط ایران به آنان نیز شده است. علاه بر آن تعداد زیادی از امداد رسانان و فعالان مدنی را نیز به جرم اینکه در رابطه با اوضاع این مناطق و نیازهای سیل زده گان اطلاع رسانی کرده‌ و فراخوان کمک به مردم بی خانمان را داده اند دستگیر و تحت پیگرد قرار داده است. جرم این انسانهای شریف و فداکار تنها تلاش و فراخوان برای جمع آوری کمکهای مردم برای رفع نیازهای حیاتی سیل زده گان بوده است. از آنجا که این کار بشر دوستانه از نظر حاکمان جمهوری اسلامی موجب تقویت اتحاد و همبستگی میان مردم می شود، جرم به حساب آمده و آنرا "تشویش افکار، سیاه نمایی و تبلیغ علیه نظام"قلمداد کرده اند. بنا به گزارش نهادها و فعالان مدنی روز یک شنبه ٢٥ فروردین، ٢٥ نفر از فعالان و امداد گران در منطقه ملاشیه اهواز را با همین اتهامات واهی دستگیر نموده اند. این آن وظیفه‌ای است که رژیم جمهوری اسلامی در قبال مردم برعهده گرفته است نه تلاش برای جبران خسارات مالیشان.

بنا به برآورد اولیه کارشناسان اقتصادی و شهرسازی، میزان خسارات وارده ناشی از سیل اخیرکه بیش از بیست استان کشور را در بر گرفت، معادل ٣٥ هزار میلیارد تومان می‌باشد. روشن است که تأمین چنین بودجه کلانی برای بازسازی و جبران خسارات وارده را نمی‌توان از محل کمکهای مادی مردم ایران تأمین نمود. به ویژه در شرایط بحران اقتصادی عمیقی که در آن اکثریت عظیمی از مردم خود زیر خط فقر زندگی می‌کنند و با مشکلات مالی زیادی دست به گریبانند. از قرار معلوم رژیم نیز حاضر نیست بودجه آنچنانی به آن اختصاص دهد. روز دوشنبه ٢٦ فروردین علی خامنه ای در اطلاعیه فریبکارانه ای ضمن تأکید بر سنگین بودن میزان خسارات مردم مصیبت دیده و پیگیری جبران آن از سوی دولت، رسمأ با درخواست دولت روحانی برای تأمین بودجه از محل منابع صندوق ذخیره ارزی جهت جبران این خساراتها به سیل زده گان مخالفت کرد. او برای تأمین بودجه کلان ٣٥ هزار میلیارد تومانی برای تأمین جبران خسارتهای وارده به سیل زده گان، روحانی را به استفاده از بودجه ناچیز پنج در صدی عمومی کشور برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه حواله داد. خامنه ای در حالی با تأمین بودجه دو میلیارد دلاری برای جبران خسارات وارده به صدها هزار نفر مردم از محل این صندوق مخالفت می‌کند که در بهمن ماه سال گذشته با برداشت یک و نیم میلیارد دلار از محل همین بودجه برای تقویت نیروهای سرکوبگر رژیم جهت حفظ بقا و تداوم رژیم جنایت کارش موافقت نمود. آیا این نشانه بارز دیگری از ضدیت رژیم جمهوری اسلامی با توده های مردم ستمدیده ایران و منافع و مصالح شان نیست؟

چهارشنبه - ۲۸ فروردین - ۱۳۹۸ , 17 - 04 - 2019




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result