ارسال


با تداوم اعتراض و اعتصاب سیاسی و عمومی رژیم از پای در می آید

با خیزش کنونی توده های مردم ایران و شعار فراگیر "مرگ بر خامنه ای – مرگ بر دیکتاتور"، به مثابه رمز رژیم اسلامی، مطالبات واقعی این خیزش از اعتراض به افزایش بهای بنزین عبور کرده و برچیده شدن بساط جمهوری اسلامی را نشانه رفته است. علیرغم فروکش کردن نسبی اعتراضات و دروغ پردازیهای سران رژیم اسلامی و به میدان آوردن کل نیرو و توان سرکوب و تشدید فضای امنیتی در ایران، اعتراضات در تهران، شیراز ، اهواز، بوشهر، تبریز، مریوان، بندر عباس، مشهد و شماری دیگر از شهرهای ایران در اشکال گوناگون ادامه داشته است. در چنین شرایطی به راه افتادن اعتصاب سیاسی و عمومی در میان کارگران و دیگر اقشار جامعه از قبیل بازاریان، معلمان، دانشجویان، پرستاران، کارمندان ادارات و غیره در حمایت و پشتیبانی از این اعتراضات و با خواست آزادی تمام دستگیر شدگان، رژیم جمهوری جهل و جنایت اسلامی بیشتر در مضیقه و فشار قرار خواهد گرفت. همچنان که کارگران مبارز شرکت نیشکر هفت تپه در ادامه مبارزات بی‌وقفه خود اعلام اعتصاب کرده‌اند، لازم است اعتصاب سیاسی به دیگر مراکز کارگری و دیگر بخشهای جامعه در سراسر ایران نیز گسترش یابد. برپایی اعتصاباتی که توده های مردم در آن ضمن باقی ماندن در میدان مبارزه و خیابانها، مراکز کاری را به تعطیل بکشانند. در چنین مواردی آنچنان که تجارب موفق گذشته در کردستان به کرات نشان داده، جمهوری اسلامی و نیروهای سرکوبگرش زمین گیر و فلج خواهند شد و در مقابل اعتصاب عمومی توده های مردم، کاری از دستشان برنخواهد آمد.

اکنون سران رژیم اسلامی از وحشت اعتراضات عظیم توده های مردم همچنان در شوک بسر می‌برند و سراسیمه شده اند. جانشین فرمانده سپاه پاسداران حکومت اسلامی اعتراضات اخیر را به عملیات کربلای چهار در جنگ ایران و عراق تشبیه کرد که نقشه آن لو رفت و هزاران نفر از فرزندان مردم ایران در آن کشته شدند. فرمانده عملیات سازمان بسیج در همدان روز پنج شنبه ۳۰آبان خیزش توده های مردم ایران را "جنگی تمام‌عیار توصیف کرد که ناگهان کل کشور را در برگرفت". خامنه ای و به تبعیت از او دیگر امامان جمعه مرتجع و جنایتکار با ادبیات مُستَهجَن و شارلاتانی که زیبنده شخصیت خودشان است، توده های مردم معترض را اشرار، اوباش، اغتشاشگر، عوامل بیگانه و مخرب می‌نامند. روحانی این مقام جلاد امنیتی از میلیونها مردم معترض گرسنه و به جان آمده ایران از فقر و فلاکتی که رژیم برای آنها بوجود آورده است با عنوان "عددی نیستند"یاد می‌کند. عددی که خامنه ای در سخنانی داخلی لو رفته به مسئولان امنیتی شمار آنان را میلیونها ذکر می کند. عددی که دولت روحانی در برنامه یارانه دادن به آنها از محل گران کردن پول بنزین و از جیب مردم، تعداد آنها را ۶۰ میلیون نفر برآورد کرده است.

واقعیت این است که نیروی اصلی و محرک این اعتراضات میلیونی را جوانان و توده های مردم تهیدست گرسنه عاصی از فقر و بیکاری که بخش اعظم آنها حاشیه نشینان شهرها هستند تشکیل می دهند. همانهایی که سران ریاکار جمهوری اسلامی بارها اعلام می‌کردند: "ما با نیروی میلیونها نفر از مستضعفین به حاکمیت رسیدیم. اگر روزی آنها از ما روی برگردانند دیگر باید بساط مان را جمع کنیم."رهبران و کاربدستان دزد و فاسد رژیم اسلامی از همان ابتدا، دشمن این انسانهای محروم و ستمدیده بوده اند و حق آنها را پایمال کرده اند و با خالی کردن سفره آنان، جیب خود را پر کرده‌اند و اینک، همان مردم به اصطلاح "مستضعف"را به خاک سیاه نشانده اند.امروز مسئولان رژیم اسلامی سرمایه، نه تنها این دروغ و ریاکاری را دیگر تکرار نمی‌کنند، بلکه در چنان کابوسی گرفتار آمده‌اند که برای رهایی خود علیه کارگران و توده های مردم زحمتکش و محروم دست به هر ترفند و جنایتی حتی اگر بتوانند دست به قتل عام آنان هم می زنند. احمد خاتمی جانی در سخنان نماز جمعه دیروز خواستار تعقیب خانه به خانه معترضان شد و گفت "باید کلک آنها مانند اول انقلاب کنده شود."به راه انداختن تظاهرات افتضاح آمیز از جیره خواران بسیج و پاسدار و عوامل رژیم تحت عنوان "تظاهرات پشتیبانی از رژیم" و گرفتن اعتراف به ناکرده از زن مبارزی تحت شکنجه های وحشیانه نشانه اوج رذالت و زبونی رژیم اسلامی است.

وحشت و نگرانی سران رژیم آنچنان بالا است که با قطع اینترنت، بخشهای زیادی از فعالیت روتین جامعه را هم فلج ساخته است. وزیر ارتباطات ایران اعلام کرد که: "باز کردن خط اینترنت منوط به دستور شورای امنیت کشور است." آشکار است که اگر یکی از اهداف رژیم درقطع اینترنت جلوگیری از پخش اخبار و حقایق مبارزه توده های مردم به جان آمده در سراسر ایران و محدود کردن و محروم کردن آنها از پخش و دریافت اخبار و اطلاعات درست از خیزش و مبارزات در سطح سراسری است، هدف دیگر آن، انتشار سیاست فریبکارانه و دروغ پردازانه دستگاه تبلیغاتی رژیم در رابطه با اعتراضات و جلوگیری از برملا شدنِ آن می‌ باشد. روزنامه لوموند چاپ فرانسه، عکسی از اعتراضات و تظاهرات مردم اصفهان را در صفحه نخست خود چاپ کرده و زیر آن نوشته است که:"جمهوری اسلامی با قطع اینترنت، ارتباط ایران را با بقیه جهان قطع کرده و مردم را در پشت درهای بسته سرکوب میکند. زیرا جنبش مردم ایران که با اعتراض به بالا رفتن قیمت بنزین آغاز شد بسرعت به جنبشی سیاسی تغییر شکل داد و مشروعیت جمهوری اسلامی را نشانه گرفت." جمهوری اسلامی اینک نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها به ویژه در عراق و لبنان و سوریه نیز به عنوان رژیم مداخله گر و عامل جنگ و ویرانی و دزدی و مصیبت شناخته شده است و مورد نفرت و بیزاری توده های مردم در آن کشورها می باشد. روزنامه لوموند در همان گزارش بیان کرده که "تظاهرکنندگان عراقی و ایرانی با دشمن مشترکی به نام جمهوری اسلامی دست و پنجه نرم میکنند و خواهان سقوط رژیم هستند."با سقوط جمهوری اسلامی به دست کارگران و مردم مبارز ایران نه تنها مردم ایران بلکه مردم منطقه نیز از شر این رژیم ضد بشری نجات خواهند یافت.

شنبه - ۲ آذر - ۱۳۹۸ , 23 - 11 - 2019




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result