اردوغان باید در روژآوا شکست بخورد!

وریا احمدی

مدتهاست که یک بحران جنگی ویرانگر کل منطقه را فرا گرفته است. سوریه به محلی برای زورآزمایی و رودررویی انواع قدرت های ضد انسانی جهانی و منطقه ای تبدیل شده است و قربانیان اصلی این ماجرا مردم و کارگرانی هستند که خود در به وجود آوردن این جنگ نقشی نداشته اند.

آمریکا، روسیه، ایران، ترکیه و خیلی از کشورهای دیگر در این جنگ حضور عینی دارند. همه اینها خارج از نیروهای مستقیما خودی، انواع نیروهای مسلح دیگر را نیز درست کرده اند که ما فقط اسم تعداد کمی از آنها ازجمله داعش را شنیده ایم. منافع مشترک همه اینها در چند سال گذشته این بوده که این جنگ ادامه یابد. به همین دلیل توازن بین نیروهای موجود را با تمام ناهمگونی و پیچیدگی هایش طوری نگه داشته اند که ادامه کاری جنگ، با افت و خیزهای ناچیز برای طرفین درگیر، تآمین باشد. این اواخر پشتیبانی قدرتهای امپریالیستی از داعش، بخاطر زیاده روی هایی که داشت، کم شد و این توازن به ضرر ترکیه به هم خورد.

مردم در روژآوا از فرصتی که پیش آمده بود استفاده نموده و شروع به تشکیل یک دولت مردمی کردند، سرنوشت خود را در شکل یک حکومت خودمدیریتی بدست گرفتند. برابری زن و مرد در برابر قانون را در همه شؤنات زنگی اعلام کردند. حقوق آحاد جامعه را بر اساس یک مناسبات انسانی، مدرن و امروزی خارج از مذهب، ملیت و جنسیت تعریف کرده و آن را به اجرا گذاشتند. برای تضمین و ادمه کاری شکل حکومتی جدید، خود مردم مسؤل مستقیم آن هستند.

این باعث نگرانی و هراس همه قدرتهای امپریالیستی و حکومتهای مرتجع منطقه و از همه بیشتر باعث دستپاچگی دولت رجب طیب اردوغان و حکومت فاشیستی ترکیه شد. ترکیه خود را ناچار دید مستقیما وارد عمل شود تا کاری که آنرا از طریق داعش نتوانست به سرانجام برساند را ادامه دهد. اردغان و حکومتش عفرین را نقطه مناسبی برای شروع حمله نظامیشان دیدند.

چرا حمله ترکیه با توافق بقیه قدرت های دخیل صورت گرفته است؟

تمام نیروهای جهانی و منطقه ای در این متفق هستند که در منطقه ارتجاع باید حاکم باشد و هیچ منفذ و مجرائی نباید برای تحقق حقوق انسان وجود داشته باشد. چرا؟ برای اینکه اگر آزادی، امنیت، رفاه ، برابری زن و مرد و... در منطقه هدف قرار گیرد و مد شود، آن موقع نه ترکیه نه ایران نه روسیه و نه هیچکدام از امپریالیست ها شانسی نخواهند داشت. کلا همه اینها در چنین شرایطی یکباره پس معرکه خواهد شد.

همین باعث شده که امن ترین نقطه موجود در این منطقه که عفرین هست، مورد حمله ترکیه قرار گیرد. روسیه قبل از شروع حمله ترکیه، نیروهای خود را از منطقه خارج می کند و بدین شکل این حمله نظامی را هماهنگ و هموار می کند.

ولی چیزی که اینها در معادلات خود دستکم و یا کلا نادیده گرفته اند نیروی مردم روژآوا و تصمیم قاطعانه ای است که مردم این منطقه گرفته اند. اینها و ارتش هایشان در مقابل اراده پولادین مردم زحمتکش کردستان زانو خواهند زد. نوچه های اینها طعم این شکست را یکبار در کوبانی چشیده اند. ریش و پشم داران اینها در لباس داعش و مشابه، با همین تانک های مدرن سرمایه داری در جنگ جانانه ای با دختران روژآوا به گور فرستاده شدند تا خداهایشان آنها را به حوریهایشان تحویل دهند.

در عفرین حدودا یک میلیون انسان زندگی میکنند. از این یک میلیون حدودا سیصد و پنجاه هزار نفر از آوارگان جنگی همین کشور سوریه هستند که اکثر آنها عرب زبان هستند و مثل همه آحاد دیگر این شهر، در حکومت شرکت دارند و اکنون در جنگ علیه ارتش وحشی ترکیه و ناتو در کنار شهروندان کرد در عفرین میجنگند، از کرامت انسانی خود دفاع میکنند و تا الان متأسفانه تعداد زیادی از آنان جان خود را نیز از دست داده اند. هزاران هزار نفر از مردم شهرهای اطراف و بخصوص از جوانان دختر و پسر با تجربه در جنگ با جانیان اسلامی ها به کمک مردم عفرین رفته اند تا شکست ارتش ترکیه و هم پیمانان آن را در تاریخ ثبت کنند، و این امیدی تازه برای آینده کل منطقه خواهد شد.

زنده باد مقاومت (به رخودانی) روژآوا

فوریه 2018




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result