ارسال


پیروزی در نبرد آتی، به آگاهی، سازمان، رهبری و استراتژی روشن نیاز دارد

نگرانیی از سر گیری اعتراضات توده ای سرتاپای رژیم را فرا گرفته است. در پاسخ به این نگرانیها جمهوری اسلامی که قادر به ایجاد هیچ درجه ای از بهبود در زندگی مردم نیست، در حالیکه حربه فريب هرگونه كارايي خود را از دست داده است، و این بار دیگر اصلاح طلبان حکومتی هم در میدان نیستند تا ضربه گیر فشار مردم باشند، در چنین شرایطی جمهوری اسلامی، شمشیر را بر علیه مردم از رو بسته است و به تنها حربه ای که در دسترس دارد، یعنی بکار گیری زور وسرکوب روی آورده است. اما مشاورین دور اندیش تر رژیم هشدار میدهند، که سرکوب اگرچه لازم است، اما کافی نیست و پیش بینی می کنند که روزهای طوفانی تری در راه است. ذکر چند نمونه از این هشدارها که طی این هفته از زبان مشاورین رژیم در سطح علنی انتشار یافته است در این زمینه بسیار گویا است. روزنامه آرمان چاپ تهران در شماره روز گذشته خود می نویسد: "به مسئولان هشدار می‌دهم که اگر به فکر راه علاج نباشند اعتراضات در آینده شکل گسترده‌تری به خود خواهد گرفت."

محمود علوی وزیر اطلاعات دولت روحانی در سخنان هشدار در سفر استان آذربایجان غربی، که روزنامه جمهوری اسلامی آنرا نقل کرده است، می گوید: "شرایط حساس است باید نارضایتی‌ها و مسائلی که موجب بروز چنین حوادثی می‌شود را علاج کرد، در غیر این صورت اهداف دشمنان جمهوری اسلامی متحقق خواهد شد." روز نامه شرق از قول یکی از مشاورین باصطلاح اصلاح طلب دولتی می نویسد: "زمان را بيش از اين از دست ندهید. نهادهاي امنيتي، مي‌توانند با بهره‌گيري از تحليلگران حوزه‌هاي مختلف، براي ريشه‌يابي واقعيت رفتار مردم در روزهای اخیر، پيش‌قدم شوند."

روزنامه ایران از قول محمد رضا تابش می نویسد:

"در جامعه ما نارضایتی‌ از مسائلی چون وضعیت اقتصادی، فساد در دستگاه‌های مختلف، نابرابری و امثالهم وجود دارد. خطر این است که نارضایتی ها به حوزه های دیگر هم سرایت کند. یادمان باشد که التهابات اخیر باز هم می‌توانند تکرار شوند و این مهم، مسئولیت تک تک ما را برای حفظ آرامش کشور دو چندان می‌کند ."

این روزها اظهاراتی از این دست از جانب تبلیغات چیها و دست اندرکاران حکومتی، فراوان به چشم می خورد. این اظهارات و هشدارها همگی نشان از یک نگرانی واقعی دارند که همه بخشهای رژیم را فرا گرفته است. رژیم جمهوری اسلامی اگر چه تلاش می کند تا تمام ظرفیت ماشین سرکوب و جنایتش را به نمایش بگذارد، اما در عین بايد از تاریخ آموخته باشد که کاربرد این نوع جنایتها دامنه اش محدود است و نمی توان با تکیه بر آن جلو سیل خروشان توده های به جان آمده را سد کرد. از اینرو با اطمینان می توان گفت که اين سياست محكوم به شكست است، يا شايد بهتر باشد بگوييم كه ضروري است به شكست قطعي كشانده شود.

این بار بايد شور و هيجان موجود را با آگاهي و پختگي و كار فكر شده و برنامه ريزي شده در هم آميخت، سازمان يابي توام با برداشتن قدمهاي تاكتيكي و سياسي آگاهانه، پيشبرد جنبشهاي اجتماعي پيشرو كه رژيم به آساني در درون آنها امكان مانور و ارعاب ندارد، مي تواند در گستردگی خود، رژيم را به زانو درآورد. کارشناسان رژیم وقتی از نگرانی خود در مورد "سرایت نارضایتی ها به حوزه های جدید" سخن می گویند، دقیقا همین نگرانی را بیان می کنند. در چنین "حوزه هایی" است كه سياست ارعاب رژيم بي اثر مي شود.

واقعیت این است که علیرغم رکود اعتراضات عمومی، جمهوری اسلامی با همه جناح هایش خطر نابودی را در بناگوش خود احساس کرده است. خیزش سرتاسری اخیر چرت همه سران رژیم را پاره کرده است. جمهوری اسلامی دریافته است که تنها با از میدان بدر بردن فعالان و پیشروان جنبش های اجتماعی نمی تواند بقای خود را ضمانت کند. از اینرو ابعاد سرکوبگری خود را گسترش می دهد. گفتیم که این سیاست رژیم محکوم به شکست است و شناخت دقیق آن مقدمه خنثی کردن آن است. این شکست را باید تدارک دید. تدارک این کار قدم نهادن آگاهانه در مسیری است که ماشین سرکوب رژیم را فلج و زمین گیر خواهد کرد. طبقه کارگر و جنبش های اجتماعی پیشرو اجتماعی در ایران بایستی خود را برای نبرد با دشمنی آماده سازند، كه سازمانیافته است و اهرم های اصلی قدرت را در دست دارد. پیروزی در چنین نبردی به آگاهی، به سازمان، به رهبری و به استراتژی روشن نیاز دارد.

اگر خطر از جانب توده های میلیونی مردمی رژیم را تهدید می کند که شرایط دشوار و غیرقابل تحمل زندگی، راهی جز رویاروئی مستقیم با رژیم اسلامی را برایشان باقی نگذاشته است، در چنین شرایطی طبیعی است که عکس العمل رژیم هم متناسب با ابعاد خطری باشد که احساس کرده است. اما خطری در چنین سطحی و با چنین ابعادی، از جانب فعالین جنبشهای پیشرو اجتماعی و توده های مبارز، راه و روش ویژه خود را می طلبد. باید کار را از جایی دنبال کرد که سیاست ارعاب رژیم در آنجا کارآیی ندارد. اعتصابات کارگری و اعتصابات عمومی زنجیره وار، سحر رژیم را در اعمال سیاست های مرعوب کننده باطل خواهند کرد.

2018-01-17| ۱۳۹۶-۱۰-۲۷




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result