ارسال


تجربه مردم مبارز، تاکتیکها و حرکتهای متنوعی را در بر دارد

غلامحسین محسنی اژه‌ای"، سخنگوی قوه قضائیه رژیم روز یکشنبه در یک نشست خبری باردیگر به مسئله اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶ پرداخت و ضمن اعتراف به کشتن 25 تن در تظاهرات خیابانی، بار دیگر اتهامات "خودکشی و اعتیاد" علیه جانباختگان اعتراضات اخیر در بازداشتگاه‌ها از جمله "سینا قنبری و وحید حیدری" در تهران و اراک را تکرار کرد. این در حالی است که در روزهای گذشته خبرهائی از جانباختن دستکم دو تن دیگر در بازداشت منتشر شده بود. روز شنبه 23 دیماه خبر مرگ "سارو قهرمانی"، ۲۴ ساله در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج نیز منتشر شد. به گفته یکی از نزدیکان سارو قهرمانی، او حدود ۱۱ روز پیش در میانه اعتراضات در شهر سنندج بازداشت شد و صبح روز شنبه پیکر بی‌جانش در حالیکه آثار ضرب و جرح بر آن مشهود بود، از سوی نیروهای امنیتی به پدر و مادرش تحویل داده شد. از سوی دیگر، گزارشات رسیده از سنندج حاکی است که یک جوان معترض دیگر به نام "کیانوش زندی" که در جریان اعتراضات اخیر در سنندج بازداشت شد، در اداره اطلاعات به قتل رسیده است. همزمان روز شنبه 23 دیماه مرگ یک جوان دیگر در بازداشتگاه چالوس براثر شکنجه گزارش شد. در عین حال باید توجه داشت که دستگاهای اطلاعاتي و امنيتي رژيم با هدف ايجاد فضاي رعب و وحشت در جامعه و در اقدامي آگاهانه زمينه را براي انتشار اخبار جنايتهاي رخ داده در زندانها فراهم مي آورند تا به خيال خود مردم را مرعوب سازند. در عین اینکه چنین روشهائی نخ نما و شکست خورده اند، اما به عنوان عرصه ای از مبارزه ای که در جریان است، نباید از پیگیری سرنوشت زندانیان سیاسی در بنذ رژیم غافل بود. هم اکنون خانواده هاي بازداشت شدگان كه نگران سرنوشت عزيزانشان هستند هر روز در مقابل زندانها دست به تجمع مي زنند و براي كسب اطلاع از سرنوشت دستگير شدگان تلاش مي كنند. در این تلاش و پیگیری نباید آنها را تنها گذاشت. در این میان آنچه که برای حفظ وحدت مبارزاتی مردم بپاخاسته از اهمیت حیاتی برخوردار است، تحقق عملی شعار: "نترسید، نترسید، همه با هم هستیم" است، که در روزهای خیزش مردم بارها سرداده می شد. عملی شدن این شعار اکنون خود را در دفاع از زندانیان سیاسی در بند رژیم نشان می دهد. در این رابطه ضروری است که بطور منظم و دسته جمعی به ملاقات زندانیان برویم. در جلو زندانها اجتماع کرده و صف ملاقات کنندگان را به صف مردم معترض بدل سازیم. بگذار صدائی رسای "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، در همه جای ایران طنین انداز شود.

سران رژیم با کوته بینی تمام از خاموش ساختن صدای اعتراضات خیابانی داد سخن می دهند و وانمود می سازند که گویا مردم بپاخاسته و معترض را مرعوب کرده اند. اما واقعیت به گونه دیگری است. نسل جديدي از مبارزينی كه در روزهای اخیر در میادین و خیابان شهرها مبارزه سنگر به سنگر مردم با رژیم را رهبری کردند، امروز نه تنها مرعوب اقدامات نهادهاي سركوبگر رژيم نمیشوند، بلكه از هر حركت خود تجربه جديدي مي اندوزند و امر خود را آگاهانه تر و سازمانيافته تر پيش مي بربند. كارگران، زنان و جوانان پیشرو سنتهاي مبارزاتي خود را ارتقا مي دهند و در اشكال سازماني خاص خود، اعتراضاتشان را پي مي گيرند. هيچ درجه از سركوب و جنايت و وحشيگري عوامل رژيم و انتشار آن در رسانه هاي خبري نمي تواند مبارزه براي آزادي و برخورداري از يك زندگي انساني را كه نیاز حیاتی این جامعه است، از ميدان به در كند.

آنچه که فروکش تظاهرات خیابانی نامیده می شود، میتواند آغاز فاز دیگری از مبارزه و مقاومت مردم برای تحقق همان اهدافی باشد که در فاز نخست برای آن به خیابان آمده بودند. تظاهرات خیابانی تنها عرصه ابراز وجود مبارزاتی مردم بپاخاسته نیست. تجربه مردم مبارز تاکتیها و حرکتهای متنوعی را در بر دارد. آنچه که طی دو هفته گذشته شاهد آن بودیم، تنها چشمه ای از قدرت پایان ناپذیر مردم خواهان آزادی و عدالت و برابری بود. هنوز کارهای زیادی در پیش است که میتوان انجام داد. می توان با ایجاد تشکل های محل کار و زیست بستر مبارزات متحدانه تر و هماهنگ تر و هدفمند تری را فراهم کرد، می توان با اعتصابات کارگری، مراکز کار و تولید را مختل کرد و چرخه سودآوری سرمایه را به خطر انداخت، می توان با اعتصابات عمومی در واحد های اداری، آموزشی و خدماتی، انتظام سیستم حاکم را مختل کرد.

اگر کارگران متشکل به میدان آیند، اگر پیشروان جنبشهای رادیکال اجتماعی با اعتماد به نفس بیشتری در میدان حضور یابند و علاوه بر نمایشات خیابانی اشکال دیگری از مبارزه را تجربه کنند و زنجیره اعتصابات هماهنگ شده در دستور گذاشته شوند، اگر کارگران مراکز کلیدی و تولیدی در این اعتصابات نقش داشته باشند، نه تنها بر تعرضات افسار گسیخته رژیم لگام خواهند زد، که همزمان برخی از خواست های سیاسی و اقتصادی خود را هم تحمیل خواهند کرد.

2018-01-15| ۱۳۹۶-۱۰-۲۵




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result